8.06.2011

Hari ini hari Sabtu...Saturday.

 

Assalamualaikum WBT dan salam sejahtera ke atas kamu semua….

Sebenarnya bukan apa, saja hendak cerita yang aku ada beli buku ini. Buku ini baru saja aku beli walaupun aku dah nampak buku ini dari tahun lepas lagi (2010). Masa itu siapa Warren Buffet pun aku tak tahu. Nama Warren Buffet  ini aku kenal (tapi dia tak kenal aku) sejak aku terjebak dan berminat tentang pengurusan kewangan. Antara buku tentang urus wang dah beli dan baca antara ialah Jutawan Dari Planet Jupiter (Azizi Ali), Rancang Wang dari Sekarang (Pakdi), Ke Mana Wang Anda (Hajah Rohani Datuk Hj Mohd Shahir), Nota Jutawan Nota Kewangan (Irfan Khairi) dan lain-lain lagi, termasuk e-buku seperti Thinkerich. Kalau pasal akaun emas pula aku beli e-bukunya kat SINI.

Asalnya aku suka baca buku yang berkaitan motivasi seperti buku motivasi Dato Dr Fadzilah Kamsah, HM Tuah Iskandar dan juga buku tentang biografi…Sirah Rasulullah SAW? Itu sudah tentu aku baca. :) Yang penting, bila nampak saja buku yang “best” dan masa tu aku ada bajet, InsyaAllah aku beli.

Siapa Warren Buffet, boleh semak kat SINI.

Sinopsis kat belakang buku Rahsia Pengurusan Warren Buffet: Prinsip-Prinsip Bagi Kejayaan Bisnes dan Peribadi Yang Terbukti Berkesan. 

Buku Rahsia Pengurusan Warren Buffet ini memberi kita panduan yang unik dan mudah bagi diikuti. Buku ini menerangkan bagaimana Warren Buffet menguruskan hidup, bisnes dan pengurus-pengurus yang membantunya menguruskan 233 000 orang pekerja Berkshire Hathaway di seluruh dunia.

                Walaupun dalam keadaan ekonomi yang terumbang-ambing sekarang ini, keadaan di mana kita dapat melihat banyak syarikat dan pelabur jatuh terduduk, Warren Buffet masih berjaya di dalam segala aspek kehidupannya…bla…bla…”  




Tiada ulasan:

Catat Ulasan